اخبار


  • 5180
  • 1650 مرتبه
اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ دارد نه همایش و سمینار

اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ دارد نه همایش و سمینار

1400/06/03 03:44:11 ب.ظ

 در فضایی صمیمی به دیدار یکی از صنعتگران استان می رویم. او که روشنایی را با برند خود، لامپ افروغ به خانه های بسیاری از ما آورده است. در دیداری که مهندس امیر مهدی مرادی، دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان و مهندس امید طباطبایی نایب رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی استان با مهندس داوود باقری داشتند، ایشان از دل مشغولی های خود در قالب نقدهای صریح از وضع موجود صنعت و اقتصاد کشور پرده بر می دارد و آنچه پیش روی شما قرار گرفته است، ناگفتنی های صمیمانه مهندس باقری است که در ادامه به آن می پردازیم

وی در ابتدا گله مندی خود را از منتخبین هیئت نمایندگان اتاق استان مطرح می کند و می گوید: دوستان ما در هیئت نمایندگان اتاق استان تمام همت خود را بر روی حل و فصل مسائل کلان و زیر بنایی صنعت و اقتصاد متمرکز کرده اند، در صورتی که من با این مقوله مخالف هستم و می گویم علاوه بر لزوم توجه به ساختارها، باید توجه ویژه ای به معضلات واحدهای صنعتی نظیر مشکلات مالیاتی، بانکی، بیمه ای و ....شود تا با زنده شدن صنایع کوچک، صنعت استان رونق بگیرد.

مهندس باقری ضمن اشاره به عدم تفاهم و هماهنگی بین نهاد های دولتی و خصوصی عنوان کرد: سیستم دولتی کشور با بخش خصوصی هماهنگ نیست و تقسیم منابع مالی در استان به طور یکسان انجام نمی شود.

مدیر عامل شرکت افروغ در ادامه با اشاره به بحث بهره وری در کشور گفت: بهره وری باید برای صنایع زنده انجام شود نه صنایع مرده و یا در حال مرگ و تا زمانی که مشکلات واحدهای صنعتی حل نگردد بهره وری مفهومی عبث پیدا خواهد کرد. 

 

مهندس باقری در پایان ضمن قدردانی از حضور نایب رییس و دبیر کمیسیون صنعت اتاق استان، آقایان مهندس امید طباطبایی و مهندس امیر مهدی مرادی در محل شرکت افروغ تاکید نمودند: اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ سازی دارد نه همایش و سمینار.